Meniu
Naujienos
Apie progimnaziją
Kontaktai
Priėmimas/laisvos vietos
Bendrasis ugdymas
Muzikinis ugdymas
Neformalusis švietimas
Savivalda
Projektai
Pasiekimai
Prevencinės programos
Veikla/dokumentai
Paslaugos
Viešieji pirkimai
Administrator



Ugdymas karjerai






Pamokų laikas
Pamokų laikas
I.8:00 - 8:45
II.8:55 - 9:40
III.9:50 - 10:35
IV.11:00 - 11:45
V.12:05 - 12:50
VI.13:00 - 13:45
VII.13:55 - 14:40
VIII.
14:50 - 15:35
IX.15:40 - 16:25
X.16:30 - 17:15
XI.17:20 - 18:05
XII.18:10 - 18:55

 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
2017-11-23
Japoniškų skaitliukų galia Spausdinti El. paštas

Žmogaus smegenys  – kažkoks paslapčių sodas. Kiek bebūtų tyrinėjamos, išlieka iki galo nepažintos ir vis palieka viltį, jog žmogaus potencialo riba ten kažkur už horizonto.

Mokslininkai mano, jog ypač dešinysis smegenų pusrutulis turi išskirtinai dideles ir, deja, neišnaudojamas vaizduotės, kūrybingumo, vaizdinės/fotografinės atminties galias. Kasdieniame gyvenime labiau aktyvus kairysis smegenų pusrutulis, atsakingas už loginį/analitinį mąstymą, faktus, kalbą, planavimą.

Tyrimai rodo, kad praktiškai visi ikimokyklinio amžiaus vaikai yra labai kūrybingi (dešinysis pusrutulis). Kadangi mūsų mokymo sistema kairiojo pusrutulio įgūdžius, tokius kaip matematika, loginis mąstymas ir kalba, vis dar vertina aukščiau už dailę ar vaizduotės panaudojimą, kūrybingumu pasižymi tik 10 proc. tų pačių vaikų, sulaukusių 7 metų amžiaus. Kol suaugame, kūrybiškumą išsaugo tik 2 proc. iš mūsų.

Neįkvepianti statistika. Galima su tuo susitaikyti, o galima imtis pokyčių!

Vienas iš smegenų lavinimo metodų siekiant abiejų pusrutulių aktyvumo balanso – matematikos mokymasis naudojant A B A K Ą, kurį FORBES pripažino antru pagal svarbumą visų laikų įrankiu, padariusiu įtaką žmonijos civilizacijai. Prieš abako atsiradimą vienintelė skaičiavimo priemonė buvo skaičiavimas pirštais.

Lietuvoje vis dar puikiai atmenamas rusiškas abakas – skaitliukai, kuriais skaičiuodavo parduotuvėse, valgyklose ar buhalterijose. Tuo tarpu Login‘ukai skaičiuoja japoniškuoju abaku, kurio sandara ir skaičiavimo metodika kiek kitokia.

Atliekant matematines užduotis, be regėjimo ir girdėjimo papildomai atsiranda ir lytėjimas. Vaikams pirštais nuolat stumdant abako karoliukus ir intensyviai veikiant lytėjimo pojūčius, smegenyse ženkliai didėja neuronų jungčių (sinapsių) skaičius. Tai lemia ir didėjančius smegenų pajėgumus.

Įgudus skaičiuoti abaku, pereinama prie mintino skaičiavimo treniruočių skaitliukus tik įsivaizduojant. Šis etapas reikalauja ypatingo susikaupimo ir dėmesio koncentracijos, lavėja vaiko fotografinė atmintis, kūrybingumo įgūdžiai.

Pasaulyje yra atlikta nemažai tyrimų, pagrindžiančių skaičiavimo abaku naudą žmogaus protiniams gebėjimams.

Taigi, te abi galvytės pusės pakilnoja hanteliukus!

IT mokytoja Eglė Bukienė

 







 
< Ankstesnis   Kitas >
Free Design by [ Anch ] Gorsk.net Studio Reklama internete Reklama Google Adwords SEO paslaugos SEO optimizacija Google Advertising AdWords Digital marketing